Godt D-stævne på Mønterhøj

2013-01-21 22:41

Klubstævnet 19. - 20. januar 2013 havde 103 ekvipager og 186 startere i alt.

Dressur lørdag havde blandt andet et nyt tiltag ”Par de Deux LC2” hvor 2 ekvipager er på banen ad gangen. Den ene rytter rider retvendt og den anden spejlvendt. Da det er en showklasse havde 2 hold valgt at klæde sig ud bl.a Sofie og Emilie Madsen fra Gråsten Rideklub med ponyerne Lamborghini og Pontus 13 (se billedet nederst).

4 hold dystede og klassen blev vundet af Ditte Hedegaard/Dyrfals Rodebud’s Last og Therese A. Møller/Monzur fra Sønderskov Rideklub.

Spring søndag havde et nyt tiltag U-LE. Her måtte rytterne ride banen igennem 2 gange. Den først runde var en ”øverunde” og den sidste runde var til bedømmelse.

Kommunen havde lagt et tykt lag grus på indfaldsvejene til rideskolen, hvilket gjorde at alle trailere kom problmefrit til start. En enkelt havde problemer på vej hjem lørdag aften.

Gråsten Landbrugsskole havde sponsoreret alle 1. Uplacerede ekvipager med en saftkande

På gensyn til rideklubbens store udendørs D-stævne hvor vi vil gentage succesen med alle debutant klasser for både pony og hest i dressur og spring. Følg med her på hjemmesiden.