Referat fra Best. møde 27.5.15.

2015-06-18 20:21
AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ
Referat fra mødet i bestyrelsen den 27. maj 2015 kl 19:30 i rytterstuen:

Deltagere: Solvejg, Lisbeth, Annette, Pia og Hans Henrik

1. Siden sidst

Solvejg berettede om hendes deltagelse i hallens generalforsamling.

Der skal tjekkes op på, om der er sket kreditering af vores gæld til de kreditorer, der har taget imod tilbuddet om skiltning i stedet for penge.

Der skal ses på, om der skal sendes regninger ud til de sponsorer, der har almindelige reklameskilte hængende.

Det blev bekræftet at Solvejg skal forsøge at få en stand på dyrskuet i 2016 til klubben til salg af grillpølser.

2. Bankskifte

Det blev besluttet at overlade den endelige beslutning til Solvejg.

3. Budget regnskab

Behandles på næste møde.

4. Funktionsbeskrivelser

Udkast til funktionsbeskrivelser for udvalgene blev gennemgået. HH renskriver og får funktionsbeskrivelserne lagt på hjemmesiden.
Ligeledes skal det oplyses på hjemmesiden, hvem der er medlem af de forskellige udvalg.

For så vidt angår udvalg, der mangler medlemmer, er det bestyrelsens opgave at forsøge at rekruttere sådanne.

Det er endvidere bestyrelsens opgave at tage hånd om, at udvalgene får afholdt et første møde, hvor de træffer beslutning om, hvem der skal være formand, samt hvilke aktiviteter m.v. de vil gennemføre inden for det næste halve eller hele år.

Det bestyrelsens opgave at påse, at møderne afholdes, og at der tilgår bestyrelsen et referat, ligesom bestyrelsen følger med i, hvorledes udvalgenes planer føres ud i livet, således at bestyrelsen kan træde til med råd og vejleding, hvis tingene går i stå.

Solvejg udfører disse opgaver på bestyrelsens vegne hhv. fordeler opgaverne ud på de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

5. Møde med bestyrelsen for hallen

Aftalt at Solvejg søger at etablere et møde med repræsentanter for hallens bestyrelse, men henblik på at drøfte fælles anliggender.

6. Elevponyer

Solvejg redegjorde for, at af de tre ponyer, der p.t. kan disponeres over til undervisning, er de to i dårlig forfatning. For at kunne dække behovet og for at kunne udvide aktiviteten, bør der anskaffes en yderligere pony. Enten via en låneaftale eller ved køb.

Solvejg blev bemyndiget til at anskaffe en pony kat. 2, når hun ”falder over en,” der synes velegnet om nødvendigt ved at købe den. Makspris kr. 10.000.

Der blev herved lagt vægt på, at udgifterne til foder, opstaldning, dyrlæge, udmugning og pasning ville kunne gå lige op med indtægterne fra undervisningen og ved eventuelt ved at give den i ”halvpart. ”

Intet.

8. Næste bestyrelsesmøde

Næste bestyrelsesmøde fastsattes til onsdag den 24. juni 2015 kl. 19:30 hos Solvejg.

Den 30. maj 2015

Hans Henrik