Søndag d. 30. april kl. 13 vil der være intro til miljø- og ProPrio træning i den lille ridehal🐎

2017-03-30 06:17

Der er efterfølgende kaffe og kage i rytterstuen☕️🍰

Tilmelding og betaling af 50 kr. senest d. 23. april til en af os😊

Vrinsk fra Helena, Nadia og Pia

"ProPrio hva for noget?"
af dyrlæge Heidi Nielsen

"ProPrio er en forkortelse af ordet proprioception. Proprioceptionen er den sans der opfatter, hvor vi har vores lemmer henne (oppe eller nede, til siden mm.) og kan betegnes som en del af vores kropsbevidsthed."

"Proprioceptiv træning stimulerer bevidstheden om kroppens bevægelser, udfordrer balancen og styrker den dynamiske ledstabilitet og muskulaturen."

"Med en god proprioception fås et stærkt center (chore stability), som er afgørende for god balance og koordination og dermed gode bevægelser."

"ProPrio-træning er et effektivt og let anvendeligt system til fysioterapi træning af heste. Det er et simpelt træningssystem for heste og ryttere i alle aldre."