Aabenraa Rideklub juni 2018 Pressemeddelelse

2018-06-13 12:36

SE vækstpuljen kaster lys over Aabenraa Rideklub.

Takket være donation fra SE Vækstpulje kommer der nyt LED-lys til Aabenraa Rideklub.

Genner EL er i disse dage ved at lægge sidste hånd på det nye energibesparende LED lys der sættes op i begge haller, en udendørsbane samt udendørsbelysningen på P. Plads og omkring bygningerne. Ikke bare giver det bedre lys, men det nye bruger kun ca 1/3 af den strømmængde, som de gamle lamper slugte, så vi kan alle glæde os over, at klubben bliver lidt ”grønnere”.

Klubben modtog sidste år også fra midler Mads Clausen Fonden til at renovere en udendørsbane. De sidste år har klubbens flittige medlemmer været ude og tjene penge så nu går flere drømme i opfyldelse. Medlemmerne har lagt et stort stykke frivilligt arbejde i selv at ordne banerne og skifte halbunden ud til en ny fiberbund, så d. 22.6.2018 kl. 18.00 slår ABR flere fluer med et smæk. Klubbens medlemmer fejrer det nye lys, udendørsbanen, ny fiberbund i hallen og skyder klubbens Sct. Hansstævne i gang med et ”rejsegilde”, hvor der serveres en grillpølse og en øl/vand.

Energi – og telekoncernen SE har en vision om at fremtidssikre det samfund, som SE’s kunder og andelshavere er en del af. En af de måder, SE gør det på, er ved at uddele midler fra SE Vækstpulje til at støtte værdiskabende formål. SE’s repræsentantskab besluttede at etablere SE Vækstpulje i april 2014. Med vækstpuljens midler kan SE tage endnu højere ansvar for det erhvervs-, uddannelses-, forenings- og kulturliv, som SE´s kunder og andelshavere bevæger sig i. Bestyrelsen for SE Vækstpulje udvælger de projekter, puljen tildeler støttekroner og uddeler midler til tre gange årligt. SE´s repræsentantskab beslutter på det årlige repræsentantskabsmøde, hvor mange penge SE Vækstpulje har til rådighed. I 2018 har puljen 15 millioner til rådighed til uddeling.