OPDATERING Der er mistanke om kværke på Mønterhøj.

2018-09-30 08:13
Der er mistanke om kværke på Mønterhøj.
Opdatering 081018

Hesten havde ikke kværke, det var et insektstik der var gået infektion i, og isolationen er derfor ophævet

Opdatering 03.10.18

Der forventes resultater af prøverne på hesten, der mistænkes for at have kværke, på fredag. Er det ikke kværke slår vi selvfølgelig dørene op med det samme. Har den kværke - og der ikke kommer yderligere heste til, så åbnes igen tirsdag d. 9.10.2018

Hesten er flyttet i isolation tirsdag d.25.9.2018. Vi afventer resultat af prøver, indtil de foreligger, anbefaler dyrlægen, at stalden lukkes. Pga den heftige trafik mellem Mønterhøj og Enemark, samt tilstødende folde, anbefales det, at staldene betragtes samlet.
Pt ingen stævnedeltagelse eller andre aktiviteter! Når prøveresultater forligger kommer nærmere info.

d1-drf.dk

KVÆRKE-Gode råd | Distrikt 1
Vi ser hvert år udbrud af kværke i Danmark – heldigvis er de fleste ryttere og rideklubber i dag opmærksomme på, at det er vigtigt at være åbne om smitsomme sygdomme og gøre alt, hvad man kan, for at undgå at sprede smitten.