Lene og Polle på afveje i Aalborg

2012-03-04 17:03

Hej dejlige Mønten-folk

Så er det snart ved at være 9 uger siden, jeg pakkede sportstøjet i tasken og hesten i trailen og tog turen fra Aabenraa til Aalborg Her blev jeg indkvarteret på 4 mands værelse på Aalborg Sportshøjskole og Polle blev puttet i hans nye boks på Sportsrideklubben for Klarup og omegn og så kunne vores halvår på højskole ellers begynde. Og sikken en start! Der gik ikke mange timer den første dag, før vi alle var temmelig sikre på, at vi ikke ville kunne stå op næste morgen, efter vi var blevet banket igennem diverse trænings pas og rigtig nok så genlød skolen næste dag af elever, der jamrede sig, når turen gik af trapperne ned til spisesalen.

Og sådan er det ellers fortsat med styrketræning, fitness og riders fitness flere gange om ugen samt fællesfag såsom ernæring, skadesforebyggelse eller idræts historie. To gange i ugen er der rideteori om uddannelse af hest og rytter, etik osv og torsdag eftermiddag tager jeg en uddannelse som DIF coach, så I kan nok tænke jer der er nok at se til.

Der er ridning på skemaet 3 gange om ugen hvoraf den ene gang er springning og resten er dressur undervisning. Vi er 9 på ridelinjen heraf 7 nordmænd, en sjællænder og så mig. Vi to danskere blev hurtigt udnævnt til ”Dressurtanterne”, typisk mig… Men heldigvis tog de det lidt i sig da Polle fik lov til at vise sig til den første springtræning. Vi hopper efterhånden lidt små baner og har lige meldt til første springstævne i slutningen af marts! Hvem havde troede det? Det forhindrer os dog ikke i stadig at knokle på med dressuren. I slutningen af januar red vi programridning for en b-dommer i dressur, der belønnede os med knap 65 % i en LA1. Den helt store test kommer dog lige efter påske, hvor vi skal ride kursus ved Sune Hansen! Det bliver så spændende!

Det kan nok ikke undre nogen, at min charme hest hurtigt er blevet super gode venner med alle de opstaldede, der giver gulerødder eller bare har tid til at klappe ham. Han er som altid et nussehoved i stalden og en rigtig gadedreng på folden, hvor han leger dagen lang med hans nye foldkammerat Maja. Det lader til at han har glemt alt om hans tidligere "kæreste" Beauty. Typisk drenge ;)

Jeg håber I passer godt på hinanden og vores dejlige Mønterhøj. I kan tro, jeg savner skovene omkring stedet, når solen varmer, og man kan mærke foråret. Her i det nordjyske skal man lede langt efter bakker og skove, så når man rider ud er det på flade marker… Hvem der dog kunne tage en lang skridttur i Rise eller en tur op af galopbakken i Sønderskov. Nyd det for mig!

Forårs hilsner fra

Lene & Appollon

Polle og mig efter årets første udendørs træning

Polle og mig efter årets første udendørstræning... Mon i får et billede fra vores første springstævne næste gang?