Veloverstået ven/veninde-dag på Aabenraa Rideklub

2014-10-15 19:53
 Aabenraa Rideklub Mønterhøj, havde tirsdag d. 14/10 lavet arrangementet ”Ven/veninde-dag” hvor de gav klubbens ryttere, mulighed for at tage en veninde eller ven med, til en dag i hestens tegn.

Der var i alt 7 tilmeldte børn, som skulle deles om 4 ponyer. Børnene startede med at strigle hestene og lærte hvordan man skal omgås hesten for at opnå bedst mulig sikkerhed i omgang med hesten. Derefter blev ponyerne flettet flot op, halerne børstet og hovene renset og smurt med hovolie. Der var ingen tvivl om at alle hyggede sig meget, med at flette ponyerne op og gøre dem rigtig fine.

Inden rideturen, var der en kort pause hvor man kunne spise sine madpakker og få lidt at drikke. Det gik ikke lang tid før alle børnene stod klar, til at komme ned i stalden igen for at sadle ponyerne op. Her blev der vist hvordan man lægger både sadel og trense på.

Alle fik en ridetur og der blev undervejs byttet, så man kunne prøve en anden pony. Rideturen bød bl.a. på lidt slalom og øvelse i at kunne stoppe sin hest og huske at holde afstand til den, som rider foran en.

Da rideturen var ovre, hjalp de med at sadle ponyerne af og strigle dem inden de blev sat i boks igen. Derefter sluttede ”ven/veninde-dagen” oppe i rytterstuen, med billedlotteri med præmier til både børnene og ponyerne.

Det var en succes for alle børn og de havde nydt en dag, i selskab med både en god ven eller veninde og ponyer.