Pressemeddelelse

2020-02-09 07:14
Pressemeddelelse fra Aabenraa Rideklub (ABR)

Aabenraa Rideklub holder til på Mønterhøj, bynært men alligevel midt i skoven. Stedet blev erhvervet i 1963 af Aabenraa og Omegns Ridehal og har siden dannet rammen om Aabenraa Rideklub.

Driften af både klubben og Aabenraa og Omegns Ridehal sker ved frivillig arbejdskraft. Stedet besøges daglig af medlemmer, der enten har hest opstaldet på stedet, eller kommer dertil for at benytte faciliteterne.

Nu får ABR fornemt besøg. Det er lykkedes at få international dressurdommer Kurt Christensen til Aabenraa, hvor han d. 29/2 og 1/3 vil hjælpe de lokale ryttere med at pudse detaljerne af. Kurt Christensen er kendt inden for sporten for sit store engagement og faglige viden på højt niveau, så vi gælder os.

I midten af marts inviterer ABR til dressurstævne, hvor der så konkurreres i flere klasser med både pony og hest.

Umiddelbar inden besøget af Kurt Christensen tørrer vi svedet af panden og indvier den nye halbund. Det sker fredag d. 28/2 kl. 18.00, hvor klubben er vært ved en grillpølse og en øl/vand.

Vi er i ABR glade for ikke kun at kunne præsentere spændende aktiviteter på højt niveau, men også på nyrenoverede baner. I den sidste måned har medlemmerne knoklet for at få lagt ny bund i opvarmningshallen. Den gamle bund er kørt ud og hallen har fået ny fiberbund. Det har kunnet lade sig gøre takket være en donation på 35.000, -kr. fra SE Vækstfonden, egen opsparing og frivilligt arbejde.

SE Vækstpulje er en pengepulje under energi- og telekoncernen Norlys a.m.b.a. (tidl. SE a.m.b.a.). SE har en vision om at fremtidssikre det samfund, som deres kunder og andelshavere er en del af. Det er også formålet bag SE Vækstpulje, som hvert år deler op mod 15 millioner kroner ud til projekter, der kan skabe vækst og udvikling. Pengene fra SE Vækstpulje bliver givet til alt fra små, lokale projekter i kultur- og foreningslivet til større, innovative projekter. Begge aspekter er med til at skabe liv i lokalsamfundet og helt centralt er det, at pengene fra SE Vækstpulje er med til at gøre en forskel der, hvor de bliver bevilget. SE Vækstpulje uddeler bevillinger tre gange årligt. Vilkår og ansøgningsformular fremgår på hjemmesiden: www.se.dk/sevækstpulje.

ABR har de sidste år brugt mange både penge og kræfter på at renovere faciliteterne på Mønterhøj. Det er ikke kun de to ridehaller, der har fået nye fiberbunde. Der er renoveret en staldlænge, nyanlagt en udendørsbane, sat spejl op og nyt LED-lys. Renoveringerne er sket med forskellige frivillige hjælpere og donationer fra:Aabenraa og Omegns Ridehal, SE Vækstfonden, Aabenraa Fritidsråd, Sydbank fonden og Mads Clausen fonden.