Beretning - Miniridelejr på Mønterhøj 2011

2011-09-18 12:00

12 Seje piger giver den gas i weekenden!!

Pigerne ankom fredag aften, her blev der trængsel i Mønterhøjs lille rytterstue. Efter spring-lege og et par boldspil i ridehuset, blev ridelejrens første dag afsluttet med hygge og film under dynerne inden sengetid.

Her til morgen startede ridelejren tidligt - pigerne blev nemlig vækket 06.30 hvorefter det stod på morgenarbejde i staldene..

Efter morgenmaden gjorde pigerne hestene klar til dagens arbejde.
Lørdags udfordringer stod bl.a. på voltersering. Pigerne stod enkeltvis og parvis oppe på buster, de galloperede uden at holde fats, de og de lavede forskellige øvelser oppe på Busters ryg i skridt, trav og gallop.
Pigerne præsenterede også at være hele 4 stk til hest på en gang.
Ydermere var de lørdag også igennem en teoretisk quiz hvor de blandt andet skulle gættet på svære dressur øvelser og de fik også prøvet deres hesteviden af.

Pigerne skulle til middag sørge for at alle hestene blev fodret, før de selv kunne gå til bords. og sidst på eftermiddagen blev der plejet rideudstyr før de endnu engang skulle til hest igen.

I rideundervisningen var det pigerne som skiftevis skulle insturerer hinanden inde fra ridehallens midte. De gjorde de alle med stil!

Efter aftensstald og aftensmad, blev pigerne sendt ud på et aftensløb, hvor de både fik prøvet grænserne af på deres udholdenhed, kræfter og styrke, teknik, planlægning, samarbjde og mod.

Også denne aften sluttede med boldspil og film.
Pigerne gik trætte i seng og faldt hurtigt i søvn.

Efter morgenstald og morgen mad, stod søndages første udfordringer på aguility i den store ridehal.
Her skulle pigerne med tillid og intuation få hestene igennem, over og rundt om plastik, de skulle bakke om hjørner med ponyerne og de skulle udføre forskellige komandoer og opgaver sammen med ponyerne.

Over middag stod den på striglekonkurrence, her blev pigerne bedømt i kunstrisk udtryk, teknisk udførelse af frisure og af hestenes renlighed efter striglingen.

Om eftermiddagen var det ponylegene der stod for skud. Her skulle pigerne i 4 hold dyste i 5 forskellige ponygames dicipliner. Pigerne fik deres sag for, men efter 1½ times hård konkurrence kunne et vinderhold findes.

Ridelejren blev afsluttet i gårdspladsen - her blev der delt et hav af præmier ud mellem pigerne for de forskellige konkurrencer som pigerne havde været igennem weekenden over.

Alle pigerne fik rosetter og sponsorgaver fra DONG og fra HORZE i stubbæk, samt et diplom for deres deltagelse på Mønterhøj Miniridelejr 2011

En enorm tak til Laura Fredriksen, Mille Knudsen, Line Lagoni og Laura Nielsen for deres kæmpe indsats under hele Miniridelejren.

Tak for denne gang - vi ser frem til endnu en sådan weekend med knald på.

Bedste hilsner
Helle P :)