Om Mønterhøj

Aabenraa Rideklub er beliggende på Mønterhøj, et dejligt sted midt i en af de mange skove, som omkranser Aabenraa by.Aabenraa Rideklub er stiftet 18.august 1954, og har siden 1964 lejet sig ind på Mønterhøj som Aabenraa Ridehal erhvervede efter en større indsats af initiativtagerne. I dag er der to ridehaller, fire udendørs dressurbaner, hvoraf den ene bruges til spring i udendørssæsonen. Klubben har plads til knap 30 heste.

Klubben har medlemmer i alle aldre, som deltager ridesportens forskellige discipliner – mange med gode resultater. Klubben afholder både ridestævner og sociale aktiviteter, arbejdsdage og andet som skaber et godt klubliv.

Pt er vi ca 150 medlemmer, som nyder hestene i Aabenraas bedste rideklub 😉