|
|
|
|
|
Referat fra bestyrelsesmøde den 10. februar 201622-02-2016 12:30 Deltagere: Solvejg, Annette, Lisbeth, Pia og Hans Henrik
1. Regnskab 2015
Udkast til regnskabet for 2015 blev gennemgået, godkendt og underskrevet af bestyrelsen. Det afleveres nu til den generalforsamlingsvalgte revisor, Johannes Nicolaysen.
2. Budget 2016
Forslag til budget blev gennemgået. Efter enkelte ændringer udviser det indtægter på kr..613000 og udgifter på kr. 560.000 Forslaget blev herefter vedtaget.
3. Generalforsamlingen den 9. marts 2016
Hans Henrik sørger for behørig indkaldelse.
Annette sørger for, at der vil være tydelig skiltning ude på Østermarkvej, så de, der ønsker at deltage i generalforsamlingen, kan finde frem til mødelokalet. Endvidere sørger Annette for indkøb af kaffe mm.
4. Forslag om sammenlægning af stævneudvalget og cafeteriaudvalget
Solvejg, som har fremsat forslaget, oplyste, at det vil være en fordel af hensyn til kommunikationen mellem de, der skal planlægge og afvikle et stævne, og de, der skal sørge for cafeteriet, at udvalgene slås sammen. Det besluttedes derfor at sammenlægge udvalgene til et stævne- og cafeteriaudvalg. 5. Adgang til hallerne ved stævner
Solvejg, som havde ønsket drøftelsen, oplyste, at adgangen til hallerne i forbindelse med afvikling af stævner er afskåret i for vidt og unødvendigt et omfang. Solvejg henviste til, at 80 procent af klubbens indtægter (når bortses fra det kommunale tilskud) hidrører fra banekortbetalere, og at afviklingen af stævnerne ikke giver overskud.
Lisbeth tager en snak med stævne- og cafeteriaudvalget om at planlægge stævnerne således, at der i videre omfang kan rides i hallerne, selv om der er stævne.
6. Afregning af banekort med Hallen
Besluttet at banekortindtægterne fra hallens opstaldere fremover kan afregnes til Hallen som betaling for benyttelse af ponyboksene og pleje af banerne.
7. Ponyerne og ponyundervisningen Pia, som havde ønsket drøftelsen, oplyste, at hun har fået henvendelser, om at ponyerne ikke passes ordentligt med foder. Det kan bestyrelsen imidlertid ikke tiltræde. Rent faktisk er ponyerne overvægtige, sandsynligvis fordi de fodres, når nogen kommer forbi og ser, at der ingen foder er i boksen. Men sagen er den, at klubben har en aftale med Bettina om pasning af ponyerne, og der er ingen anledning til at antage, at Bettina ikke har styr på tingene. Tværtimod må det henstilles, at ingen fodrer ponyerne uden efter aftale med Bettina. Endvidere er der oplysninger om, at der kan være problemer med, at undervisere ikke møder, således at eleverne kommer forgæves eller skal undervises af ”den der nu lige kan springe til. ” Solvejg tager en snak med Bettina om sagen.
8. Underskrivelse af dokumenter til brug for skift af pengeinstitut
Bestyrelsen underskrev dokumenterne. 9. Eventuelt Intet til referatet. 10. Næste møde i bestyrelsen
Bestyrelsen mødes næste gang en time før generalforsamlingen den 9. marts 2016. Den 18. februar 2016
Hans Henrik Referat fra bestyrelsesmøde 29.04.1511-05-2015 19:58 Referat fra mødet i bestyrelsen den 29. april 2015 kl 19:30 i rytterstuen:
Deltagere: Solvejg, Lisbeth, Annette og Hans Henrik
1. Siden sidst
Solvejg redegjorde for overvejelser om, at klubben bekoster et kursus for Jette, som deltog i behandlingen af dette punkt. Jette skal have afklaret hendes situation, hvorefter spørgsmålet kan tages op til ny drøftelse.
Solvejg oplyste, at der er behov for at rydde op på loftet i stuehuset. Klubben har en del papirer liggende der. Skal nok ordnes i forbindelse med en arbejdsdag.
Annette fremlagde en resultatopgørelse for årets 1. kvartal. Den udviser et plus på kr. 94.262.
2. Klubliv Danmark
Solvejg forklarede, at Klubliv Danmark er en ordning, som DRF er tilsluttet. Den går ud på, at klubbens medlemmer kan registrere deres dankort under ordningen. Når dankortet herefter bruges til at købe ind i bestemte forretninger, tilgår der klubben et beløb.
Solvejg bemyndigedes til at melde klubben til og sætte det nødvendige i værk for at få medlemmerne gjort opmærksomme på muligheden.
3. Opfølgning kreditorer
Offentliggøres ikke.
4. Pengeinstitutskifte
Vi oplever, at Sydbank ikke lægger nogen synderlig vægt på at have klubben som kunde. Solvejg bemyndiges derfor til at kontakte Broager Sparekasse med henblik på at flytte der til – hvis de vil have os, for penge skal vi ikke låne foreløbigt, bortset fra måske en mindre kredit.
5. Udvalgene - funktionsbeskrivelser
Der skal fokus på at få udvalgene til at virke. Det indebærer, at der nu skal laves nogle beskrivelser af de enkelte udvalgs opgaver, hvorefter de skal hjælpes i gang.
På næste bestyrelsesmøde vil fokus være på udarbejdelse af funktionsbeskrivelserne.
6. Slikautomaten
Ann Marie og Ole ønskede ikke at varetage opgaven med at drive forretningen med slik- og sodavandsautomaten. Over Terp vil derimod gerne tage opgaven. Ove skal gøres opmærksom på, at varerne skal købes i Danmark, at der skal føres regnskab over udgifter og indtægter, et regnskab han skal aflevere sammen med overskuddet til og efter nærmere aftale med Annette.
7. Facebookprofilen
Profilen er oprettet af Isabella, mens hun var medlem af bestyrelsen. I dag administrerer Britta Colmorn profilen.
Vi skal være bevidste om, at profilen tilhører klubben, og at den dermed er under bestyrelsens ansvarsområde.
Bestyrelsen bør holde øje med, hvad der foregår på profilen og i nødvendigt omfang udnytte muligheden for at administrere adgangen til profilen. F.eks. skal vi passe på, at medlemmerne ikke opfatter det, der kommunikeres om og eventuelt aftales, som pr. definition godkendt af bestyrelsen.
Enighed om at det er fint, at Britta har påtaget sig administrationsopgaven. Britta informeres derfor om det her anførte. Det sørger Hans Henrik for. 8. Stævnet afviklet lørdag den 25. april 2015
Solvejg orienterede om det passerede. Arrangørerne havde ikke været opmærksomme på, at det er med bestyrelsen aftaler om benyttelsen af de af klubben lejede faciliteter skal indgås. Noget lignende må ikke ske igen. Hvis bestyrelsen accepterer, at andre bruger hallen til stævner, skal der være aftaler om behørig betaling, om oprydning, om det tidsmæssige omfang, ligesom klubben skal have mulighed for at stå for salg af spise og drikke. Og naturligvis skal bestyrelsen have mulighed for at varsle medlemmerne, så de ikke kommer forgæves i hallen for at ride. 9. Retssagen mod Ulla Stolberg
Hans Henrik orienterede om sagens status. Sagen skal behandles i et retsmøde den 17. juni 2015, hvor den så forventes afgjort.
10. Medlemsmødet den 5. maj 2015
Medlemsmødet er primært indkaldt for at orientere om formålet med og årsagen til oprettelse af udvalgene. Det handler om at få voksne medlemmer gjort aktive, så de ikke ”trækker fra” i det offentlige tilskud. Men også fordi bestyrelsens medlemmer ikke vil udføre alle de opgaver, som er forbundet med at få klublivet til at virke. Det skal medlemmerne selv tage ansvaret for. Bestyrelsen hjælper med at definere opgaverne og sætte rammerne, så det er absolut overkommeligt for det enkelte medlem at deltage i et udvalg. På medlemsmødet er det vigtigt at gøre det klart, at medlemskab af et udvalg på ingen måde behøver at indebære mange og tidkrævende møder og opgaver. Det kan gå ud på at gennemføre et arrangement i løbet af et år – f.eks. et stævne, en sommerfest eller en julefrokost o.s.v. På mødet må forventes spørgsmål til indførelsen af halvårskort. Der er behov for at forklare ordningen, dens baggrund og formål yderligere.
Kantineudvalget skulle gerne få et salg af kaffe og kage etableret.
11. Eventuelt
Solvejg redegjorde for hendes tanker omkring fremtidige investeringer. Der kan blive tale om igen at anskaffe ponyer. I så fald må der søges indgået aftaler med enkelte medlemmer om pasning og brug af dem. Der bliver også snart behov for at ofre penge på vedligeholdelse af bunden i ridehallen.
Annette gjorde opmærksom på, at vi ved seneste vedtægtsændring ikke burde have indført halvårs betaling for passive medlemmer. Det retter vi ved næste generalforsamling.
12. Næste bestyrelsesmøde
Næste bestyrelsesmøde fastsattes til onsdag den 27. maj 2015 kl. 19:30 i rytterstuen.
Den 1. maj 2015
Hans Henrik Referat af medlemsmødet17-09-2014 18:51 AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ DEN 15. SEPTEMBER 2014
Der var indkaldt til medlemsmøde med henblik på at etablere et stævneudvalg, hvis medlemmer vil påtage sig ansvaret for, at der planlægges og afvikles stævner herunder stævner i DRF regi. I forbindelse med indkaldelsen til mødet var det tilkendegivet, at udfaldet ville få indflydelse på, om klubben skulle søge at opretholde sit medlemskab af Dansk Ride Forbund.
Fremmødet var pænt og følgende påtog sig at indgå i stævneudvalget:
• Dorte Herskind • Anna Sophia Petersen • Jette Christensen • Julie Herskind • Steffani Bosack • Lisbeth Pørksen • Lisbeth Stæhr • Annette Lorenzen
Stævneudvalget blev dermed etableret med de nævnte som medlemmer. Udvalget påbegynder snarrest sit arbejde. Med henblik på afviklingen af stævner og andre arrangementer inddrager udvalget i nødvendigt omfang klubbens øvrige medlemmer herunder børnenes forældre. Udvalgets kontakt til bestyrelsen foregår gennem Lone Thomsen. Dette referat offentliggøres på klubbens hjemmeside. Referent Hans Henrik Wurlitzer, sekretær Info fra bestyrelsen!19-08-2014 22:14 Kære medlemmer af ABR.
Hvad laver den nye bestyrelse egentlig? De sender ikke mange referater ud så hvad foregår der?
Da vi blev valgt ind i bestyrelsen lovede vi, at vi ville rydde op i rodet og prøve at få klubben til at køre videre.
Det har vist sig at være et større arbejde, bogføringen har været mangelfuld, der foreligger ikke referater, så man kan se, hvilke beslutninger der er truffet og hvem der har truffet dem.
Det har betydet at en stor del af tiden siden sidste generalforsamling sidst i juni er gået med at kikke på faktureringen for første halvår af 2014. Det har været – og er stadig - et større arbejde. Vi har overblik over vore kreditorer, aftaler med banken mm, men der er stadig uafklarede punkter som vi arbejder med. Når vi er afklaret kommer yderlig information
Vi laver leje aftale med Ridehallen, vi har fået vores ridelærer Torben Christensen til Mønterhøj pr.1.10.2014, ponyholdene er i gang.
Vi har stadig langt igen, vi mangler at få forskellige udvalg i gang så som stævneudvalg, ungdomsudvalg og der er brug for flere medlemmer til et planlagt Åbent Hus / jubilæumsarrangement. Er der nogen af jer medlemmer, der vil være med, så hører vi gerne fra jer. Husk: ingen udvalg =ingen aktivitet!
Vores møder går mest med at holde hinanden orienteret om, hvor langt vi er med de forskellige sager. Når vi er sikre i vores sag informerer vi jer selvfølgelig.
Referat af ektraordinær generalforsamling01-07-2014 20:53
AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ DEN 30. JUNI 2014.
-
Valg af dirigent
Jesper Baungaard blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og dermed beslutningsdygtig.
-
Fremlæggelse af regnskab for 2013
Jens Peter Boe gennemgik det af bestyrelsen fremlagte, reviderede regnskab.
Det udviser et underskud på kr. 10.335 samt en negativ egenkapital på kr. 6.763. Gælden pr. 31. december 2013 udgjorde kr. 176.861. Heraf er det meste blevet betalt i løbet af foråret, 2014.
Generalforsamlingen godkendte regnskabet enstemmigt.
-
Formandens beretning
Solvejg Winkler redegjorde for bestyrelsens arbejde siden dennes tiltræden den 7. maj 2014.
For at klubben kan bevare sin status som tilskudsberettiget har fokus først og fremmest været på at få udarbejdet regnskabet for 2013. Det har været et stort arbejde, fordi bogføringen var særdeles mangelfuld. Jens Peter Boe er i den forbindelse igen trådt til og har udført et betydeligt arbejde, hvilket klubben er ham yderst taknemmelig for.
Det godkendte regnskab indeholder poster, for hvilke der ikke foreligger bilagsdokumentation. Tilsvarende er konstateret for perioden 1. januar til 7. maj 2014, som Jens Peter er nu i gang med få skik på. Bestyrelsen vil derfor som det næste tage hul på at bede den tidligere bestyrelse redegøre for en række dispositioner, som denne har ansvaret for.
Endvidere skal der udarbejdes et budget, så aftaler med kreditorerne om betalingen af deres tilgodehavender kan indgås.
Fremover råder klubben alene over den store hal, rytterstuen, pavillonen (sekretariatet) og toiletterne. Driften af de øvrige faciliteter tager Aabenraa og Omegns Ridehal AMBA sig af. Klubbens aktiviteter vil således blive koncentreret om det, der er tilskudsberettiget.
Inden for disse rammer vil klubbens virke i den kommende tid blive tilrettelagt. Der vil snarrest blive slået en aktivitetsplan op på klubbens hjemmeside.
-
Valg af bestyrelse
Solvejg, Lone, Manuela, Marc og Hans Henrik, som genopstillede, blev alle genvalgt.
-
Valg af suppleanter til bestyrelsen
Som bestyrelsessuppleanter valgtes Tina Callø Hansen og Lisbeth Pørksen.
Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
Julie Knudsen og Ina E. Hansen blev valgt som revisorer, mens Alice Nicolaysen blev valgt som revisorsuppleant.
Jesper Baungaard, dirigent
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
>
|
|
|
|
|
|