Referat af ektraordinær generalforsamling
01-07-2014 20:53
AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ DEN 30. JUNI 2014.
-
Valg af dirigent
Jesper Baungaard blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og dermed beslutningsdygtig.
-
Fremlæggelse af regnskab for 2013
Jens Peter Boe gennemgik det af bestyrelsen fremlagte, reviderede regnskab.
Det udviser et underskud på kr. 10.335 samt en negativ egenkapital på kr. 6.763. Gælden pr. 31. december 2013 udgjorde kr. 176.861. Heraf er det meste blevet betalt i løbet af foråret, 2014.
Generalforsamlingen godkendte regnskabet enstemmigt.
-
Formandens beretning
Solvejg Winkler redegjorde for bestyrelsens arbejde siden dennes tiltræden den 7. maj 2014.
For at klubben kan bevare sin status som tilskudsberettiget har fokus først og fremmest været på at få udarbejdet regnskabet for 2013. Det har været et stort arbejde, fordi bogføringen var særdeles mangelfuld. Jens Peter Boe er i den forbindelse igen trådt til og har udført et betydeligt arbejde, hvilket klubben er ham yderst taknemmelig for.
Det godkendte regnskab indeholder poster, for hvilke der ikke foreligger bilagsdokumentation. Tilsvarende er konstateret for perioden 1. januar til 7. maj 2014, som Jens Peter er nu i gang med få skik på. Bestyrelsen vil derfor som det næste tage hul på at bede den tidligere bestyrelse redegøre for en række dispositioner, som denne har ansvaret for.
Endvidere skal der udarbejdes et budget, så aftaler med kreditorerne om betalingen af deres tilgodehavender kan indgås.
Fremover råder klubben alene over den store hal, rytterstuen, pavillonen (sekretariatet) og toiletterne. Driften af de øvrige faciliteter tager Aabenraa og Omegns Ridehal AMBA sig af. Klubbens aktiviteter vil således blive koncentreret om det, der er tilskudsberettiget.
Inden for disse rammer vil klubbens virke i den kommende tid blive tilrettelagt. Der vil snarrest blive slået en aktivitetsplan op på klubbens hjemmeside.
-
Valg af bestyrelse
Solvejg, Lone, Manuela, Marc og Hans Henrik, som genopstillede, blev alle genvalgt.
-
Valg af suppleanter til bestyrelsen
Som bestyrelsessuppleanter valgtes Tina Callø Hansen og Lisbeth Pørksen.
Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
Julie Knudsen og Ina E. Hansen blev valgt som revisorer, mens Alice Nicolaysen blev valgt som revisorsuppleant.
Jesper Baungaard, dirigent
Referat af bestyrelsesmøde 20.11.13
12-12-2013 20:59
Bestyelsemøde onsdag den 20/11 kl. 19.00
Tilstede er:
Formand: Ole Stolberg
Næstformand: Taira Nissen
Kasserer: Martin Boilesen
Rikke Seehagen og Brian Bojtang
Suppleanter: Ove Terp og Daniel Seehagen
Ole starter med at fortælle, at han har fået klager over Martin og Taira. Klagerne går på, at Martin ikke kan fremvise et regnskab, hvilket er hans virke som kasserer. Flere klager angående Taira går på hendes generelle holdning og opførsel overfor medlemmerne.
En gruppe medlemmer dukker op til bestyrelsesmødet med en underskriftsindsamling, der beder om Martin og Tairas om at forlade bestyrelsen. I alt har 23 medlemmer underskrevet dokumentet. Efter denne fremlæggelse vælger Martin og Taira at forlade bestyrelsen og bestyrelsesmødet.
Rikke og Daniel vælger også, at forlade bestyrelsen.
Brian Bojtang overtager rollen som næstformand.
Mødet blev derefter ophævet.
Referat tra ekstraordinær generalforsamling
03-11-2013 14:03
Referat fra ekstraordinær generalforsamling d. 30. oktober 2013
Som dirigent bliver Ole Stolberg valgt.
Valg til bestyrelsen:
Ole Stolberg
Taira Nissen
Rikke Seehagen
Brian Bojtang
- suppleant: Ove Terp
- suppleant: Daniel Seehagen
Forslag til ændring af vedtægter blev udleveret, ligeledes kommer de på hjemmesiden. Vedtægterne er taget fra DRF.
Følgende udvalg blev udnævnt:
Cafeteria udvalg: Ulla Stolberg, Gurli Dall, Hildegard og Ole Stolberg
Aktivitetsudvalg: Bettina Petersen og Rikke Seehagen
Materiale og anlægsudvalg: Kedde, Michael Dall og Ove Terp
Stævneudvalg: Dem der sidder der i forvejen plus Malou
Sponsor og PR udvalg: Daniel Seehagen og Ove
Evt.: Det blev hurtigt besluttet at lave et medlemsmøde inden for kort tid, idet mange af emnerne bedre kan behandles på et sådant møde.
Husk at fodre vores webmaster Claudia med info, billeder osv. Så vi får en mere levende hjemmeside.
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
>