|
|
|
|
|
Veloverstået ven/veninde-dag på Aabenraa Rideklub15-10-2014 19:53 Aabenraa Rideklub Mønterhøj, havde tirsdag d. 14/10 lavet arrangementet ”Ven/veninde-dag” hvor de gav klubbens ryttere, mulighed for at tage en veninde eller ven med, til en dag i hestens tegn.
Der var i alt 7 tilmeldte børn, som skulle deles om 4 ponyer. Børnene startede med at strigle hestene og lærte hvordan man skal omgås hesten for at opnå bedst mulig sikkerhed i omgang med hesten. Derefter blev ponyerne flettet flot op, halerne børstet og hovene renset og smurt med hovolie. Der var ingen tvivl om at alle hyggede sig meget, med at flette ponyerne op og gøre dem rigtig fine.
Inden rideturen, var der en kort pause hvor man kunne spise sine madpakker og få lidt at drikke. Det gik ikke lang tid før alle børnene stod klar, til at komme ned i stalden igen for at sadle ponyerne op. Her blev der vist hvordan man lægger både sadel og trense på.
Alle fik en ridetur og der blev undervejs byttet, så man kunne prøve en anden pony. Rideturen bød bl.a. på lidt slalom og øvelse i at kunne stoppe sin hest og huske at holde afstand til den, som rider foran en.
Da rideturen var ovre, hjalp de med at sadle ponyerne af og strigle dem inden de blev sat i boks igen. Derefter sluttede ”ven/veninde-dagen” oppe i rytterstuen, med billedlotteri med præmier til både børnene og ponyerne.
Det var en succes for alle børn og de havde nydt en dag, i selskab med både en god ven eller veninde og ponyer.
Referat af medlemsmødet17-09-2014 18:51 AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ DEN 15. SEPTEMBER 2014
Der var indkaldt til medlemsmøde med henblik på at etablere et stævneudvalg, hvis medlemmer vil påtage sig ansvaret for, at der planlægges og afvikles stævner herunder stævner i DRF regi. I forbindelse med indkaldelsen til mødet var det tilkendegivet, at udfaldet ville få indflydelse på, om klubben skulle søge at opretholde sit medlemskab af Dansk Ride Forbund.
Fremmødet var pænt og følgende påtog sig at indgå i stævneudvalget:
• Dorte Herskind • Anna Sophia Petersen • Jette Christensen • Julie Herskind • Steffani Bosack • Lisbeth Pørksen • Lisbeth Stæhr • Annette Lorenzen
Stævneudvalget blev dermed etableret med de nævnte som medlemmer. Udvalget påbegynder snarrest sit arbejde. Med henblik på afviklingen af stævner og andre arrangementer inddrager udvalget i nødvendigt omfang klubbens øvrige medlemmer herunder børnenes forældre. Udvalgets kontakt til bestyrelsen foregår gennem Lone Thomsen. Dette referat offentliggøres på klubbens hjemmeside. Referent Hans Henrik Wurlitzer, sekretær Medlemsmøde mandag 19.3014-09-2014 16:42 Husk medlemsmøde i ABR mandag d. 15. september 2014 kl. 19.30 i rytterstuen
- Velkomst og kort orientering om bestyrelsens arbejde indtil nu.
- Velkommen til Torben og Jette Christensen.
- Drøftelse af om klubben fortsat skal være medlem af DRF.
Situationen er, at klubben har en stor gæld til DRF, samtidig er der ikke noget stævneudvalg, så vi får ingen tilsvarende indtægter fra stævner.
Hvis ikke der kan etableres et stævne udvalg, foreslår vi, at vi melder os ud.
- Evt.
Vi glæder os til at se dig!
Med venlig hilsen Aabenraa Rideklub Generalforsamling 17. februar09-09-2014 10:44 Ny dato for generalforsamlingen!
Generalforsamlingen d. tirsdag d. 17.2.2015 kl. 19.00 kl 18-22 foregår i Nygadehuset, Nygade Aabenraa lokale 2 Temaaftener på Mønterhøj28-08-2014 17:27
Kom og deltag i 4 hyggelige og lærerige temaaftener i din klub.
Der er spisning kl. 18.30 og så starter vi temaet kl 19.00.
Tilmelding efter ”først til mølle” princippet, vi kan højst stoppe 20 medlemmer ind i Rytterstuen J
Onsdag d. 17. september 2014 menu: Boller i karry
Tema: Mentaltræning for konkurrenceryttere
Vi skal udfylde et skema for at få fokus på de vigtige ting, herudover skal vi lave en personlig selvtillidsdåse, og tilhørende powerkort. Vi sætter fokus på delmål og mål, og arbejder med værktøjer og redskaber til at bevare dette fokus mellem konkurrencerne og inden og under konkurrencen. I bedes medbringe en tom konserves dåse.
Onsdag d. 29. oktober 2014 menu: Tinas gryderet
Tema: Træningsplaner og træningsdagbog
Hvordan ser den optimale træningsplan ud? Hvorfor er det vigtigt med en træningsplan og dagbog? Dette er emner der vil blive gennemgået denne aften.
Onsdag d. 12. november 2014 menu: Biksemad
Tema: Træningsskalaen
Vi gennemgår de 6 trin i træningsskalaen. Træningsskalaen er udviklet efter det tyske uddannelsessystem af hesten fra unghest til grand prix hest. Vi vil gennemgå ridetekniske ting der kan indføres på de forskellige trin.
Onsdag d. 3. december 2014 menu: Suppe med brød
Tema: Riders Fitness
Dette er en mere praktisk aften med gennemgang af forskellige øvelser, som kan forbedre dig som rytter. Vi kigger på Balance og hvilke muskler der er vigtige i ridningen. Jeg viser hvordan man kan udføre mange øvelser med få redskaber.
Pris pr aften inkl. menu 80,-kr
Pris ex cl. menu: 50,-kr
Tilmelding på bettinapetersen1@gmail.com senest ugen før
Guld til Stephanie og Alganto20-08-2014 18:26
I weekenden d. 16.-17. august red Stephanie Bosack ungheste DM for haflingere på sin Alganto og vandt guld.
Cecilie Kristensen blev med Smaragd Mester i U12 ved samme stævne Novice Mesterskab I Frederikshavn ved DM For haflinger Torben Christensen underviser begge ryttere. Vi ønsker dem et kæmpe tillykke!
 Stephanie
 Cecilie
Info fra bestyrelsen!19-08-2014 22:14 Kære medlemmer af ABR.
Hvad laver den nye bestyrelse egentlig? De sender ikke mange referater ud så hvad foregår der?
Da vi blev valgt ind i bestyrelsen lovede vi, at vi ville rydde op i rodet og prøve at få klubben til at køre videre.
Det har vist sig at være et større arbejde, bogføringen har været mangelfuld, der foreligger ikke referater, så man kan se, hvilke beslutninger der er truffet og hvem der har truffet dem.
Det har betydet at en stor del af tiden siden sidste generalforsamling sidst i juni er gået med at kikke på faktureringen for første halvår af 2014. Det har været – og er stadig - et større arbejde. Vi har overblik over vore kreditorer, aftaler med banken mm, men der er stadig uafklarede punkter som vi arbejder med. Når vi er afklaret kommer yderlig information
Vi laver leje aftale med Ridehallen, vi har fået vores ridelærer Torben Christensen til Mønterhøj pr.1.10.2014, ponyholdene er i gang.
Vi har stadig langt igen, vi mangler at få forskellige udvalg i gang så som stævneudvalg, ungdomsudvalg og der er brug for flere medlemmer til et planlagt Åbent Hus / jubilæumsarrangement. Er der nogen af jer medlemmer, der vil være med, så hører vi gerne fra jer. Husk: ingen udvalg =ingen aktivitet!
Vores møder går mest med at holde hinanden orienteret om, hvor langt vi er med de forskellige sager. Når vi er sikre i vores sag informerer vi jer selvfølgelig.
Lokaler 25.februar !?31-07-2014 13:08 Er der nogen, der kan stille lokale til rådighed for vores generalforsamling onsdag 25.februar 2015? plads til 40-50 personer?
Med venlig hilsen
Formand Solvejg Winkler
74 62 02 75
27 49 84 78 Referat af ektraordinær generalforsamling01-07-2014 20:53
AABENRAA RIDEKLUB MØNTERHØJ DEN 30. JUNI 2014.
-
Valg af dirigent
Jesper Baungaard blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og dermed beslutningsdygtig.
-
Fremlæggelse af regnskab for 2013
Jens Peter Boe gennemgik det af bestyrelsen fremlagte, reviderede regnskab.
Det udviser et underskud på kr. 10.335 samt en negativ egenkapital på kr. 6.763. Gælden pr. 31. december 2013 udgjorde kr. 176.861. Heraf er det meste blevet betalt i løbet af foråret, 2014.
Generalforsamlingen godkendte regnskabet enstemmigt.
-
Formandens beretning
Solvejg Winkler redegjorde for bestyrelsens arbejde siden dennes tiltræden den 7. maj 2014.
For at klubben kan bevare sin status som tilskudsberettiget har fokus først og fremmest været på at få udarbejdet regnskabet for 2013. Det har været et stort arbejde, fordi bogføringen var særdeles mangelfuld. Jens Peter Boe er i den forbindelse igen trådt til og har udført et betydeligt arbejde, hvilket klubben er ham yderst taknemmelig for.
Det godkendte regnskab indeholder poster, for hvilke der ikke foreligger bilagsdokumentation. Tilsvarende er konstateret for perioden 1. januar til 7. maj 2014, som Jens Peter er nu i gang med få skik på. Bestyrelsen vil derfor som det næste tage hul på at bede den tidligere bestyrelse redegøre for en række dispositioner, som denne har ansvaret for.
Endvidere skal der udarbejdes et budget, så aftaler med kreditorerne om betalingen af deres tilgodehavender kan indgås.
Fremover råder klubben alene over den store hal, rytterstuen, pavillonen (sekretariatet) og toiletterne. Driften af de øvrige faciliteter tager Aabenraa og Omegns Ridehal AMBA sig af. Klubbens aktiviteter vil således blive koncentreret om det, der er tilskudsberettiget.
Inden for disse rammer vil klubbens virke i den kommende tid blive tilrettelagt. Der vil snarrest blive slået en aktivitetsplan op på klubbens hjemmeside.
-
Valg af bestyrelse
Solvejg, Lone, Manuela, Marc og Hans Henrik, som genopstillede, blev alle genvalgt.
-
Valg af suppleanter til bestyrelsen
Som bestyrelsessuppleanter valgtes Tina Callø Hansen og Lisbeth Pørksen.
Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
Julie Knudsen og Ina E. Hansen blev valgt som revisorer, mens Alice Nicolaysen blev valgt som revisorsuppleant.
Jesper Baungaard, dirigent
Bettina er tilbage19-06-2014 20:52
Velkommen til Bettina Petersen
Bettina er 37 år gammel, er uddannet folkeskolelærer, har redet siden hun var 7 år gammel, og har bl.a. redet en del ungheste til og uddannet dem op til M.
Bettina har undervist i ridning i 15 år både fuldtids og deltids, og har netop gennemført Træner 1, som er en kvalificering af undervisere under dansk rideforbund.

<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
>
|
|
|
|
|
|