|
|
|
|
|
Er du elite-rytter?26-05-2015 17:17 Hej
Har I ambitiøse, talentfulde, unge medlemmer med potentiale til at blive rigtig god? Elite Aabenraa er måden, hvorpå de kan blive hjulpet videre i deres sport.
Elite Aabenraa inviterer til informationsmøde omkring vores talentordning d. 15. juni. Vedhæftet finder du invitationen, som I meget gerne må sende ud til jeres medlemmer. Mødet henvender sig både til trænere, foreningsledere, talenter og forældre.
Læs mere her...Har I spørgsmål vedr. ordningen eller generelt om Elite Aabenraa er I mere end velkommen til at kontakte mig. Venlig Hilsen Uffe Vind Eliteidrætskonsulent Kultur, Plan & Fritid E-mail: uv@aabenraa.dk Tlf: 73 76 89 72 / 30 46 29 17 Udvalg i Aabenraa Rideklub - maj 201511-05-2015 19:59 Nye udvalg i Aabenraa Rideklub - maj 2015
Stævner: Jette Christensen, Julie Herskind, Britta Colmorn, Stephanie Bosack, Annette Lorenzen, Lisbeth Stæhr, Maria Feldberg, Pernille Gerstrøm
Aktiviteter: Pia Havemann, Karin Gehrke, Bettina Petersen, Laura Strib, Lene Petersen, Anne-Marie Nielsen
Sponsor: Rikke Korup, Vibeke Eskesen
Cafeteria: Tina Callø, Tine Petersen
Grafik: Ina Hansen Referat fra bestyrelsesmøde 29.04.1511-05-2015 19:58 Referat fra mødet i bestyrelsen den 29. april 2015 kl 19:30 i rytterstuen:
Deltagere: Solvejg, Lisbeth, Annette og Hans Henrik
1. Siden sidst
Solvejg redegjorde for overvejelser om, at klubben bekoster et kursus for Jette, som deltog i behandlingen af dette punkt. Jette skal have afklaret hendes situation, hvorefter spørgsmålet kan tages op til ny drøftelse.
Solvejg oplyste, at der er behov for at rydde op på loftet i stuehuset. Klubben har en del papirer liggende der. Skal nok ordnes i forbindelse med en arbejdsdag.
Annette fremlagde en resultatopgørelse for årets 1. kvartal. Den udviser et plus på kr. 94.262.
2. Klubliv Danmark
Solvejg forklarede, at Klubliv Danmark er en ordning, som DRF er tilsluttet. Den går ud på, at klubbens medlemmer kan registrere deres dankort under ordningen. Når dankortet herefter bruges til at købe ind i bestemte forretninger, tilgår der klubben et beløb.
Solvejg bemyndigedes til at melde klubben til og sætte det nødvendige i værk for at få medlemmerne gjort opmærksomme på muligheden.
3. Opfølgning kreditorer
Offentliggøres ikke.
4. Pengeinstitutskifte
Vi oplever, at Sydbank ikke lægger nogen synderlig vægt på at have klubben som kunde. Solvejg bemyndiges derfor til at kontakte Broager Sparekasse med henblik på at flytte der til – hvis de vil have os, for penge skal vi ikke låne foreløbigt, bortset fra måske en mindre kredit.
5. Udvalgene - funktionsbeskrivelser
Der skal fokus på at få udvalgene til at virke. Det indebærer, at der nu skal laves nogle beskrivelser af de enkelte udvalgs opgaver, hvorefter de skal hjælpes i gang.
På næste bestyrelsesmøde vil fokus være på udarbejdelse af funktionsbeskrivelserne.
6. Slikautomaten
Ann Marie og Ole ønskede ikke at varetage opgaven med at drive forretningen med slik- og sodavandsautomaten. Over Terp vil derimod gerne tage opgaven. Ove skal gøres opmærksom på, at varerne skal købes i Danmark, at der skal føres regnskab over udgifter og indtægter, et regnskab han skal aflevere sammen med overskuddet til og efter nærmere aftale med Annette.
7. Facebookprofilen
Profilen er oprettet af Isabella, mens hun var medlem af bestyrelsen. I dag administrerer Britta Colmorn profilen.
Vi skal være bevidste om, at profilen tilhører klubben, og at den dermed er under bestyrelsens ansvarsområde.
Bestyrelsen bør holde øje med, hvad der foregår på profilen og i nødvendigt omfang udnytte muligheden for at administrere adgangen til profilen. F.eks. skal vi passe på, at medlemmerne ikke opfatter det, der kommunikeres om og eventuelt aftales, som pr. definition godkendt af bestyrelsen.
Enighed om at det er fint, at Britta har påtaget sig administrationsopgaven. Britta informeres derfor om det her anførte. Det sørger Hans Henrik for. 8. Stævnet afviklet lørdag den 25. april 2015
Solvejg orienterede om det passerede. Arrangørerne havde ikke været opmærksomme på, at det er med bestyrelsen aftaler om benyttelsen af de af klubben lejede faciliteter skal indgås. Noget lignende må ikke ske igen. Hvis bestyrelsen accepterer, at andre bruger hallen til stævner, skal der være aftaler om behørig betaling, om oprydning, om det tidsmæssige omfang, ligesom klubben skal have mulighed for at stå for salg af spise og drikke. Og naturligvis skal bestyrelsen have mulighed for at varsle medlemmerne, så de ikke kommer forgæves i hallen for at ride. 9. Retssagen mod Ulla Stolberg
Hans Henrik orienterede om sagens status. Sagen skal behandles i et retsmøde den 17. juni 2015, hvor den så forventes afgjort.
10. Medlemsmødet den 5. maj 2015
Medlemsmødet er primært indkaldt for at orientere om formålet med og årsagen til oprettelse af udvalgene. Det handler om at få voksne medlemmer gjort aktive, så de ikke ”trækker fra” i det offentlige tilskud. Men også fordi bestyrelsens medlemmer ikke vil udføre alle de opgaver, som er forbundet med at få klublivet til at virke. Det skal medlemmerne selv tage ansvaret for. Bestyrelsen hjælper med at definere opgaverne og sætte rammerne, så det er absolut overkommeligt for det enkelte medlem at deltage i et udvalg. På medlemsmødet er det vigtigt at gøre det klart, at medlemskab af et udvalg på ingen måde behøver at indebære mange og tidkrævende møder og opgaver. Det kan gå ud på at gennemføre et arrangement i løbet af et år – f.eks. et stævne, en sommerfest eller en julefrokost o.s.v. På mødet må forventes spørgsmål til indførelsen af halvårskort. Der er behov for at forklare ordningen, dens baggrund og formål yderligere.
Kantineudvalget skulle gerne få et salg af kaffe og kage etableret.
11. Eventuelt
Solvejg redegjorde for hendes tanker omkring fremtidige investeringer. Der kan blive tale om igen at anskaffe ponyer. I så fald må der søges indgået aftaler med enkelte medlemmer om pasning og brug af dem. Der bliver også snart behov for at ofre penge på vedligeholdelse af bunden i ridehallen.
Annette gjorde opmærksom på, at vi ved seneste vedtægtsændring ikke burde have indført halvårs betaling for passive medlemmer. Det retter vi ved næste generalforsamling.
12. Næste bestyrelsesmøde
Næste bestyrelsesmøde fastsattes til onsdag den 27. maj 2015 kl. 19:30 i rytterstuen.
Den 1. maj 2015
Hans Henrik OBS PARKERING PÅ MØNTERHØJ I FORBINDELSE MED CYKELLØB05-05-2015 14:50 MTB løb
Lørdag den. 9. maj 2015 afholdes et 8 timers MTB løb i Aabenraa. Løbet afvikles på det velkendte blå spor vest for Aabenraa og vil danne rammen for info, start og mål, EXPO/MTB service område og sidst, men ikke mindst en super god (underholdning) under løbet. 8 timers MTB løbet i Aabenraa er for alle, der har lyst til en MTB udfordring under nogle veltilrettelagte forhold, hvor teknik, natur, motion og samvær går op i en større enhed.
Parkering den 9. maj
Der er mulighed for at parkere ved Rideskolen på Mønterhøjvej. Det koster 20 kr. Enemarksvej vil være afspærret fra kl.9.00
KLUBBENS MEDLEMMER SKAL SELVFØLGELIG IKKE BETALE FOR AT PARKERE Medlemsmøde med bankospil 5. Maj.15-04-2015 22:04 Vi holder medlemsmøde i Rytterstuen på Mønterhøj tirsdag d. 5.maj kl. 19.00, så sæt kryds i kalenderen. På dagsordenen er: Etablering af diverse udvalg Evt.
Da der er lidt præmier tilovers fra jubilæet, holder vi bankospil efter mødet. En plade koster 20 kr. Der vil være mulighed for at købe sodavand, kaffe og kage. Det hele slutter kl. 21.00.
Sydjysk Horseshow01-04-2015 22:52 Sydjysk Horseshow afholder to ridestævner på Aabenraa Rideklubs adresse i august 2015.
SHS har takket nej til Aabenraa Rideklubs tilbud om assistance ved stævnet mod betaling.
Det betyder, at ABR desværre IKKE får noget økonomisk ud af, at medlemmerne hjælper til SHS stævnerne i august.
Alle må naturligvis gerne hjælpe SHS, men klubben håber også, at der er frivilige hjælpere til Aabenraa Rideklubs egne arrangemeneter, så klubben kan tjene penge til at drive rideklub for. Måneden der gik - marts.24-03-2015 20:02 C- stævne i dressur Weekenden d. 14.-15. marts var Aabenraa Rideklub vært for et c-stævne i dressur for pony og hest. Der havde været mange tilmeldinger så der var omkring 100 startere begge dage.
Buketterne til vinderen i hesteklasserne var sponsoreret af Juhl´s Blomster.
Onsdag d. 18. martsHavde vi besøg af Hjordkær børnehave, Smilehullet. De startede med en lille rundvisning. Derefter prøvede de at strigle et par af ponyerne for til sidst, alle at få en ridetur. De sluttede af med at spise deres madpakker i rytterstuen. 
Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling01-03-2015 17:28 den 24. marts 2015 kl. 19:00 i Nygadehuset, Nygade 23 A, 6200 Aabenraa. Forslag, der ønskes behandlet, skal være bestyrelsen i hænde senest den 10. marts 2015. Dagsordenen er: 1. Valg af dirigent 2. Bestyrelsens beretning 3. Godkendelse af regnskabet for 2014 4. Fastsættelse af kontingent 5. Uddeling af pokaler 6. Behandling af forslag til vedtægtsændringer 7. Behandling af indkomne forslag 8. Valg af bestyrelsesmedlemmer (Manuela Mair, Tina Callø og Lone Thomsen udtræder og genopstiller ikke) 9. Valg af suppleanter til bestyrelsen 10. Valg af 1 juniorrepræsentant og en suppleant for denne 11. Valg af revisor og revisorsuppleant Forslaget til vedtægtsændringer er lagt ud på forsiden af klubbens hjemmeside. Eller klik her...På bestyrelsens vegne Solvejg Winkler
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
>
|
|
|
|
|
|